Lengyel cserekapcsolat

Iskolánk már évek óta szervez a lengyel testvérvárosunkkal cserekapcsolatot. Iskolánk diákjai ősszel látogattak el Lengyelországba, egészen pontosan Przslyml városába, és most áprilisban volt lehetőségük a magyar diákoknak visszafogadni őket. A látogatás során a lengyel diákok betekintést nyerhettek Eger történelmébe, meglátogatták a Varázstornyot, és Budapestet is megismerhették emellett még mi is (a fogadó diákok) próbáltuk minél részletesebben és változatosabban bemutatni nekik a várost és színesebbé és emlékezetesebbé tenni az itteni tartózkodásukat. Az utolsó napon megkérdeztem közülük egy-két lengyel diákot, hogy érezték itt magukat, valamint az egyik magyar tanulót is, hogy mondja el a véleményét erről a cserekapcsolatról.

Why did you join this exchange programme?

I think I want to meet new friends and it’s a good chance to practise English and of course  I want to visit Eger and Budapest and learn more about your culture and  taste the cuisine.- Gabi

I wanted to improve my language skills, get to know with new people and visit Hungary. -Ola

What do you think about Eger?

As I see it, Hungary is a very beautiful country, and it’s even more beautiful than Poland. I lived in Noszvaj, it’s a very beautiful place.-David

I think it’s a beautiful town which has a soul. There are a lot of interesting places for example the castle, and I really liked the view from the Minaret-Asia

I think that in Eger there are a lot of old buildings which show us the history of this town. Otherwise I think the square is very beautiful. – Ola

Have you got any memorys  from Hungary which you won’t forget?

Maybe when I had a German lesson, because in Hungary the foreign language are thaught better than in Poland. -David

Would you like to visit Hungary again with you family?

I think yes, because the places are very beautiful.-David

Mit gondolsz erről az egész cserekapcsolatról? Ajánlanád másoknak is? Ha igen miért?

A cserekapcsolat szerintem jó ötlet, ugyanis ezáltal megismerhettem új embereket, kipróbálhattam magam egy új helyzetben, hiszen majdnem egy hétig idegen emberekhez kerültem egy teljesen új környezetbe. Emellett a programok miatt olyan helyekre is elmentünk, ahova amúgy magamtól valószínűleg nem mentem volna.

Igen, ajánlanám másoknak, mert nemcsak az ország kultúráját ismertem meg ez alatt a 6 nap alatt, hanem a családon keresztül betekintést nyerhettem a mindennapi életükbe és egy-egy tanórájukba is.

Milyen volt a cserediákod? Az ottani eltöltött időt vagy az ittenit élvezted jobban? Miért?

A cserediákomra nem panaszkodhatok, amíg ott voltam náluk, jó bánásmódban részesültem, saját szobát kaptam, és tényleg nagyon kedvesek voltak. Amikor ő jött ide, annyi baj volt vele, hogy túlságosan szerény volt.

Mind a kettőt élveztem. Az ittenit az időjárás miatt, az ottanit a programok, az új emberek és a környezet miatt.

Holló Gerda 10.d

 

 

Hozzászólás