Interjú Homolyáné Nagy Irma tanárnővel

interju01Úgy hallottam, hogy nem régen egy díjat érdemelt ki tanárnő. Elmondaná, milyen díjat kapott pontosan? Erre nevezni lehetett, vagy a város önkormányzata választotta ki tanárnőt?

Az iskolavezetés javasol néhány pedagógust, és az önkormányzat dönti el, hogy kinek ad kitüntetést. Idén rám esett a választás, Eger Város Kiváló Pedagógusa lettem.

Miért a matematika, miért ebbe az irányba tanult tovább annak idején?

Általános iskolában szerettem meg a matematikát. Gimnáziumban orosz tagozatos voltam, és matematika- orosz szakos tanár szerettem volna lenni, de akkor még nem volt ilyen párosítás, így döntöttem a matematika- fizika mellett.

Mint mindenki tudja, a matematika a legtöbb diák gimnázium évei alatt a mumus. Mit tapasztalt tanárnő ezzel kapcsolatban?

Azt tapasztaltam, hogy az általános iskola alsó tagozatában még szeretik a diákok a matematikát, aztán hatodik osztály után már csökken ez a szám, és nyolcadik után tovább mérséklődik azok száma, akik kedvenc tárgyként említik. Eredményt csak sok és folyamatos munkával lehet elérni, ezt nem könnyű megértetni a mai diákok többségével. Szerencsére minden évben vannak, akik szeretik a tárgyat, ilyen irányban tanulnak tovább, velük a fakultációs csoportokban nagyon jó együtt dolgozni. Érdekes tapasztalat, hogy a nyolc évfolyamos képzésben a két osztálynak 60-60 %-a matematikafaktos volt, a hat évfolyamos képzésben lévő osztály fele, a négy-öt évfolyamos osztályokból néhány diák vállalja a pluszmunkát. Nagy kihívás az is, hogy azokat a diákokat, akik nem a matekot kedvelik elsősorban, eljuttassuk a sikeres matematikaérettségiig.

Ha jól tudom, idén sajnos nyugdíjba megy tanárnő. Mit emelne ki, ami meghatározó volt a Dobóban töltött évek során? Felsorolna pár szép emléket?

Jól tudod, ez az utolsó tanévem. Szeptemberben már nem fogok dolgozni. A pályámon meghatározó volt a Dobóban töltött 33 év. Lehetőséget kaptam kipróbálni magam különböző tagozatokon, köztük az első matematika tagozaton, nagyon sok fakultációs csoporttal dolgozhattam, rengeteg diákot készítettem érettségire, felvételire, számtalan versenyen szerepeltek a diákok sikerrel. A legemlékezetesebb, a nyolc évfolyamos képzésben való aktív részvétel volt, tanárként, ill. osztályfőnökként is. Nagy felelősség és öröm a 10 éves gyerek felnőtté válásának részese lenni.

Most a nyüzsgés után mit tetszik tervezni a továbbiakban? Esetleg van valami hobbija tanárnőnek, amivel majd szívesen foglalkozna?

Sokat szeretnék kirándulni, túrázni és utazni. Most lesz idő olvasni, kertészkedni, és szeretnék angolul tanulni.

A diákoknak a nyári szünetre jó pihenést és feltöltődést kívánok!

Ezzel Arany János – idézettel zárnám az interjút, és kívánok én is tanárnőnek jó pihenést és időtöltést!

Élj soká! és legyen élted,
Mint derűs nap, tiszta, víg,
Mely piros hajnalból támad,
S ismét abban áldozik.

Az interjút készítette: Giber Tímea

Hozzászólás